-
Jaký je zdravý poměr počtu vývojářů a product managerů?
Při své práci v digitálních firmách jsem se setkal s různě velkými produktovými týmy – někde bylo hodně vývojářů na jednoho produkťáka, někde naopak bylo hodně produktových kapacit. Jaký je ideální poměr, abychom došli k co nejlepšímu produktu? Jedno univerzální číslo, optimální pro každý tým, nejspíše neexistuje. Začít ale můžeme s často doporučovaným poměrem 5-8…
-
Slavný softwarový produkt se dá dělat i v malém týmu
(Páteční food for thought) Většina softwarových produktů dneška je budována ve velkých týmech, na základě investic venture capitálu, s důrazem na růst a velikost. Dlouhodobě opačný názor zastává spoluzakladatel a CEO Basecampu, Jason Fried, kterého před nedávnem zpovídal Lenny Rachitsky ve svém populárním podcastu o product managementu. Možná jste s Basecampem už pracovali, je to…
-
Rozhovor se mnou o product managementu v podcastu Vzhůru dolů
Minulý týden vyšel nový podcast Vzhůru dolů, kde jsme s Martinem Michálkem a Robinem Pokorným mluvili o product managementu. Vzhůru dolů je legendární projekt věnující se frontendu a rychlosti webu. Martina Michálka si pamatuju jako autora jednoho z prvních blogů o vytváření webů machal.creativity.cz, takže pro mě pozvání bylo velkou ctí. O čem jsme mluvili:…
-
UX Review Air Bank: Jak zohlednit hlavní úkoly uživatelů v mobilní aplikaci
Uživatelé mobilních aplikací často mají jen pár hlavních úkolů, kvůli kterým aplikaci zapínají. Ta ale často obsahuje také spoustu méně častých funkcí, které se míchají mezi ty hlavní a komplikují jejich nalezení. Nejlépe se to ukazuje na příkladu, a já si vybral jako příklad mobilní aplikaci Air Bank. Používám ji sám spokojeně už přes 10 let…
-
Product nepatří pod CTO
Pod koho by ve firmě měl spadat Product, tedy Product Manageři se svým vedoucím? Dnes dám na začátek rovnou odpověď: Pokud je váš digitální produkt pro firmu podstatný, pak by produktový šéf měl být přímo pod CEO. Sám jsem zažil různé set-upy, ale dnes bych se rád pověnoval jednomu, který se vyskytuje častěji: Product spadá…
-
NPS – opravdu vám pomáhá zlepšovat spokojenost zákazníků?
NPS je ohromně populární metrika pro měření spokojenosti zákazníků. Používá ji pro tento účel spousta moderních firem, často jako hlavní high-level zákaznickou metriku. Možná ale NPS neměří správně to, co si myslíte, a možná pro zlepšování zákaznické zkušenosti není úplně optimálním nástrojem. Pokud NPS používáte, věnujte pár chvil i problémům, které jsou s ní spojeny.…
-
Proč vaše dlouho očekávaná funkcionalita nepřinesla, co jste očekávali (a trvala třikrát tak dlouho)
Nedávno jsem psal o nekonvenčním způsobu, jakým Airbnb řídí svůj produktový vývoj. Role product managerů je v Airbnb jiná, než je běžné – víc u marketingu, a naopak méně u rozhodování o prioritách (to se děje víc direktivně od vedení firmy). V produktové komunitě vzbudil tento přístup spoustu užitečné diskuse a v prosinci se vyjádřil…